wtorek, 27 sierpnia 2013

Dżem z pomidorów



Nie lubię zup pomidorowych, nie lubię i już. Jednak na dżem, konfiturę pomidorową skusiłam się od razu. Ciekawość jest silniejsza niż niechęć do pomidorów w płynie.   Pomysł zaczerpnęłam od http://aleksandraseghi.com/2013/08/12/konfitura-pomidorowa-z-rumem/  Aleksandry. Uwielbiam Jej przepisy i radość z nich tworzenia i dzielenia się z innymi. Trochę Aleksandry przepis zmieniłam dla własnego podniebienia. Jak dla mnie super w smaku i zapachu.

Co Potrzeba

2kg pomidorów
3 pomarańcze
2 cytryny tzn. sok
0,5 kg cukru ( można mniej )
cynamon,
goździk mielony
wanilia
anyż
imbir

Jak zrobić  


pomidory,  kroimy w nieduże kawałki
( skórek i pestek nie wybierałam ) 

pomarańcze kroimy w kostkę
 

Po zagotowaniu  na średnim ogniu , co jakiś czas mieszając, aż masa odparuje i zgęstnieje -
dodajemy po kolei cukier, imbir, przyprawy 
 a potem sok z cytryny


Gotujemy na małym ogniu przez godzinę. Konfitura powinna zgęstnieć.
Jak już płyn się zredukuje zmniejszamy ogień i ostatecznie sprawdzamy smak. 
Miksujemy

Ewentualnie doprawiamy do smaku
Gorący płyn przekładamy go czystych i wyparzonych słoików, tak przygotowane wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 100 st (uwaga żeby słoiki się nie dotykały) i pasteryzujemy ok 30 min, aż wieczka będą wklęsłe.
Lub gorący płyn wlewamy do wyparzonych słoików i odwracamy do góry dnem.
 

SMACZNEGO :)

4 komentarze:

  1. Konfitura z pomidorow!? nie potrafie sobie tego wyobrazic, ale ciekawosc jest silniejsza, wiec moze warto sie skusic :o)

    Prosilas o przepis na nalewke z platkow dzikiej rozy,oto on:
    2 garscie platkow rozy umiescic w duzym sloju i zasypac warstwa cukru (1cm),dalej 2 garscie platkow i znow warstwa cukru i tak do 3/4 sloja.
    Zamiast cukru mozna dodac miod.
    Zalewamy wodka lub spirytusem.Sloj zamykamy i odstawiamy w ciemne miejsce na 6 tygodni,potem przez gaze zlewamy do karafki i gotowe :o)
    Na zdrowie!

    Pozdrawiam,
    Frida

    OdpowiedzUsuń
  2. za każdym razem, kiedy do Ciebie wchodzę, nabieram apetytu :*

    dżem i sadzone w cukini zabieram :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepraszam, że nie na temat, ale po zmianie systemu nie mam Twojego maila. Proszę o dodanie na blogu, który zamknęłaś;)
    marzec.magdalena@gmail.com
    Całuski

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też jak Madlein:) byłoby mi bardzo miło otrzymać kluczyk.
    Ściski ślę:) sole79@op.pl

    OdpowiedzUsuń